Hobbystyczny rok 2009


Etykiety: , , ,

0

Wzorem podsumowania jakie robiłem w roku 2007 (rok temu, jakoś o nim zapomniałem), co nieco o tym jak wyglądał dla mnie ten rok, jeśli o hobby chodzi.

1.Teksty

a) (planszówki) Jako redaktor Kącika Gier Towarzyskich Tawerny RPG spłodziłem w tym roku 10 recenzji:

Ponadto po dłuugiej (dwuletniej) przerwie ponownie zawitałem do drukowanej prasy. W drugim numerze pisma Lśnienie ukazała się moja recenzja gry Ghost Stories.

b) (konwenty, rpg) W Tawernie ukazały się także moje dwa poza planszowe teksty:

2. Moje planszówki

  • Ukazała się trzecia zaprojektowana przeze mnie gra planszowa pt. Pnącza. Niestety nie komercyjnie, jak dwie poprzednie, jednak na najwyższym możliwym poziomie na jakim da się to zrobić w internecie. Wirtualne wydawnictwo mark6 zrobiło bardzo dobrą robotę, nagłaśniając premierę gry, a załatwiona przez wydawcę okładka swoją jakością przebija niejeden komercyjny tytuł.
  • Niestety nadal nie mam autorskiej strony z prawdziwego zdarzenia, gdzie można by poczytać o moich planszówkach w jednym miejscu. Mimo tego staram się, aby BGG było wiarygodnym źródłem informacji na ich temat.
  • Na konwentach prowadziłem turnieje Konkurencji (Ballcon, Zahcon).
  • W mojej szafi leży kilka planszowych pomysłów

3. Planszówki

  • Statystyki BGG wykazują, iż najwięcej partii udało mi się rozegrać w Sierpniu (77), najgorszym zaś miesiącem był Wrzesień (20). Sumarycznie rozegrałem w tym roku 498 parti, czyli - niestety - o wiele mniej niż w roku ubiegłym (763).
  • Moja kolekcja uzrosła do 184 tytułów.

4. Organizowane konwety

  • Wraz z ekipą Planszowania i Klubem Sobótka, po raz pierwszy zorganizowaliśmy w Toruniu czysto planszowy, dwudniowy konwent - BallCon. Okazał się on być dużym sukcesem, przy praktycznie zerowej reklamie pojawiło się blisko 50 osób, a zabawa była naprawdę przednia!
  • Niestety o wiele gorzej wypadł TDF 2009. Jako organizatorzy przecieraliśmy oczy ze zdumienia, że tak mało konwentowiczów nas odwiedziło (140). Czyżby źle się działo z fantastyką w Toruniu? Klapa frekwencyjna, a przez to finansowa spowodowała, że ważą się losy przyszłorocznej edycji.

5. Planszowanie

6. Konwenty i RPG

  • Pod względem konwentów, w tym roku nie mogę narzekać - Star Force, Piernicon, Polcon, Pyrkon, TDF, Zahcon.
  • Za to rok 2009 to kolejny rok posuchy rpgowej. Zagrałem ledwie jedną sesję w autorski system, i kilkulistową, niedokończoną kampanię w de Profundis.

A jakie plany na 2010r.?

  • Już teraz jest niemal pewne, iż w marcu odbedzie się BallCon 2. Serdecznie zapraszamy wszystkich planszówkowców (i nie tylko) na wspólne granie do Torunia.
  • Będę promował swoje gry na konwentach i postaram się opublikować 1-2 moje nowe tytuły. Jednym z nich prawie na pewno będzie moja logiczna gra memory pt. "Giftmania". Więcej na jej temat już wkrótce na jej podstronie na BGG.
  • Po raz kolejny będzie mnie można poczytać na papierze jako stałego współpracownika Lśnienia. Już w najbliższym numerze moja recenzja "Fury of Dracula".
  • Wielce prawdopodobne jest, że niebawem poczytacie mnie również w innym bardzo dobrym magazynie. Już niedługo napiszę więcej na ten temat.
  • Po raz kolejny napiszę (i pewno znowu nic z tego nie wyjdzie), chciałbym chociaż troszkę w przyszłym roku pogrywać w RPG.
  • Jak co roku będę jeździł na konwenty, z najbliższych będzie to Pyrkon.

0 Response to "Hobbystyczny rok 2009"